Marketing

Het is in deze onzekere tijd van essentieel belang dat u goed communiceert naar uw klanten met de maatregelen die u neemt tegen het coronavirus en het feit dat u geopend bent.

Een aantal ondernemers sluiten de deuren maar voor autobedrijven geldt dat uw klanten gewoon welkom zijn, mits er passende maatregelen worden genomen. Maar hoe laat u weten dat u gewoon geopend bent?  

Neem niet aan dat uw klanten denken dat u "gewoon" geopend bent! Zonder communicatie loopt u het risico op een terugloop in werkplaatsafspraken en dus omzet.

Advies: Biedt uw klanten haal- en brengservice aan! 

Kansen voor u tijdens deze coronacrisis:

  • De bandenwisselperiode is weer begonnen
  • Communiceer met een aircoreiniging en anti-bacterie behandeling
  • APK blijft noodzakelijk en vaak is onderhoud een bijkomend onderdeel
  • Biedt uw klanten haal- en brengservice aan
  • Proefritten ook aan huis mogelijk
  • Gebruik beschikbare data om uw bedrijf te sturen (APK monitor, Wesp data).

    Hoe kunt u communiceren met uw klanten:

    • Telefoon: pak de telefoon en benader uw klanten persoonlijk op basis van APK en onderhoudsdata
    • SMS of WhatsApp
    • Social Media
    • Zet informatie op uw website
    • Google Bedrijfsaccount
    • Nieuwsbrief
    • Leads opvolgen
    • Koskamp CRM – uw digitale receptionist en de App
    • Google Ads 
    • Narrowcasting
    • Posters / Flyers 
    Wij helpen u graag om samen door deze moeilijke tijd te komen! Heeft u vragen of advies nodig? Neem contact op met uw accountmanager! 

    Social Media

    Wij nemen preventieve maatregelen om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken. We zijn gewoon geopend en heten u van harte welkom, alleen geven we voorlopig geen hand bij onze begroeting. Bij vragen en advies verzoeken wij u vriendelijk om eerst telefonisch contact met ons op te nemen.

    Verder het verzoek u te houden aan de landelijke RIVM richtlijnen als u een afspraak maakt of even langskomt. Een afspraak maken is gewoon mogelijk! 
    • Heeft u koorts?
    • Bent u in een RIVM risicogebied geweest? 
    • Heeft u last van koorts of luchtwegklachten?
    Uw afspraak kan gewoon doorgaan, maar kom niet onaangekondigd langs. Neem eerst telefonisch contact met ons op zodat wij gezamenlijk kunnen overleggen.

    Geldt één van de bovenstaande dingen en wilt u graag een afspraak maken? Ook dit is geen enkel probleem, wij staan graag voor u en uw auto klaar. Wel het verzoek om eerst telefonisch contact met ons op te nemen zodat wij gezamenlijk kunnen overleggen. 
    - Optioneel -  
    Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn bieden wij gratis haal- en brengservice aan. Bij een werkplaatsafspraak wordt uw auto gehaald en retour gebracht. Wilt u hier gebruik van maken? Maak dan telefonisch of via onze online planner een afspraak. Let op: maakt u via de online planner een afspraak, geef dan in het commentaarveld aan dat u gebruik wilt maken van onze haal- en brengservice. 

    Nieuwsbrieven

    Wij zijn gewoon geopend, maar nemen wel onze verantwoordelijkheid 

    We zijn gewoon geopend en heten u van harte welkom! Wel nemen wij preventieve maatregelen om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken. 

    Bij de maatregelen om het coronavirus in te perken, volgen wij de landelijke RIVM richtlijnen. We gaan ervan uit dat u zich ook aan deze richtlijnen houdt als u een afspraak maakt of even langskomt. Een afspraak maken is gewoon mogelijk bij ons!
    • Heeft u koorts?
    • Bent u in een RIVM risicogebied geweest?
    • Heeft u contact gehad met een besmet persoon & heeft u last van koorts of luchtwegklachten (hoesten, keelpijn, niezen, verstopte neus of loopneus) of problemen met ademhalen?

    Uw afspraak kan gewoon doorgaan, maar kom niet onaangekondigd langs. Neem eerst telefonisch contact met ons op zodat wij gezamenlijk kunnen overleggen. 

    Geldt één van de bovenstaande dingen en wilt u graag een afspraak maken? Ook dit is geen enkel probleem, wij staan graag voor u en uw auto klaar. Wel het verzoek om eerst telefonisch contact met ons op te nemen zodat wij gezamenlijk kunnen overleggen. 

    - Optioneel -  
    Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn bieden wij gratis haal- en brengservice aan. Bij een werkplaatsafspraak wordt uw auto gehaald en retour gebracht. Wilt u hier gebruik van maken? Maak dan telefonisch of via onze online planner een afspraak. Let op: maakt u via de online planner een afspraak, geef dan in het commentaarveld aan dat u gebruik wilt maken van onze haal- en brengservice. 

    Onze maatregelen
    Voor uw en onze veiligheid laten wij handen schudden even achterwege. Wij gebruiken stoel- en stuurhoezen en voetmatten in uw auto. Tevens hebben wij ontsmettingsdoekjes om handen en oppervlaktes waar nodig te reinigen. Zo houden wij niet alleen uw auto, maar ook uzelf en ons personeel gezond.

    We vertrouwen op uw medewerking. Tot snel!

    Google Bedrijfspagina

    Google heeft een update doorgevoerd waardoor de volgende tekst in uw bedrijfspagina wordt weergegeven:
    "De openingstijden of dienstverlening kunnen anders zijn vanwege COVID-19".

    Om verwarring bij klanten te voorkomen raden wij u aan om de onderstaande stappen te doorlopen. 

    Controleer uw openingstijden in uw bedrijfspagina

    Zorg dat uw openingstijden correct in uw bedrijfspagina staan.

    1. Ga naar business.google.com
    2. Ga naar Informatie
    3. Controleer uw openingstijden
    4. Pas uw openingstijden eventueel aan door op het potloodje te klikken
    5. Klik vervolgens op Toepassen

    Maak een COVID-19-Update

    1. Ga naar business.google.com
    2. Ga naar Posts
    3. Klik op COVID-19-Update
    4. Typ uw update bijvoorbeeld: 
      We zijn gewoon geopend en heten u van harte welkom! Wij nemen preventieve maatregelen om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan.
    5. Klik op publiceren

    Communiceer uw genomen maatregelen in "Van het Bedrijf" 

    1. Ga naar business.google.com
    2. Ga naar Informatie
    3. Klik op het potloodje bij Voeg een beschrijving van het bedrijf toe
    4. Typ uw update (voorbeeld hieronder)
    5. Klik op toepassen
    Onze garage is gewoon geopend en wij heten u van harte welkom! Wij houden de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwlettend in de gaten en volgen de richtlijnen van het RIVM en de GGD. De gezondheid van onze bezoekers en onze medewerkers staat vanzelfsprekend op de eerste plaats.

    Bij vragen en advies verzoeken wij u vriendelijk om eerst telefonisch contact op te nemen. Indien u niet naar onze garage kunt of wilt komen om de auto te brengen, dan bieden wij in overleg aan om uw auto gratis te halen en te brengen.

    Google Ads

    Met Google Ads worden uw advertenties online in uw eigen regio vertoond. Hiermee bereikt u uw eigen klanten, maar ook consumenten die nog geen klant zijn bij u. Rondom de gewenste straal van uw bedrijf worden banners, zoekwoordadvertenties en bedrijfsfilmpjes weergeven. Een goede manier om te laten weten dat klanten nog steeds welkom zijn! 

    Display Banners

    Laat op sites zoals Nu.nl, Buienradar en Marktplaats zien dat u geopend bent! Deze banners worden getoond in uw eigen verzorgingsgebied, waardoor u (potentiële) klanten bereikt. U betaalt alleen wanneer een consument op de banner klikt.