Nieuws

Normale dienstverlening ten tijde van lock-down

15-12-2020

  • Wij zijn voor u geopend en de bezorging vindt plaats via het normale schema;
  • U kunt uw bestelde onderdelen afhalen bij onze DIB, wij adviseren u wel een mondkapje te dragen;
  • Wij bezorgen u met dezelfde frequentie zoals u van ons gewend bent en proberen de dienstverlening op het normale niveau te houden, zoals het nu lijkt doen ook onze toeleveranciers dit;
  • Onze medewerkers zullen een mondkapje dragen bij het bezorgen van de onderdelen;
  • Onze vestigingen zijn tot 18.00 uur geopend, m.u.v. Steenwijk (22:00 uur). Ons Klant Contact Centrum is bereikbaar tot 20.00 uur (ma-vr) zoals u van ons gewend bent;
  • Op zaterdag zijn alle vestigingen open tot 13:00 uur in plaats van 17:00 uur. Arnhem, Den Ham en Steenwijk zijn wel tot 17:00 uur geopend. Wij zijn op zaterdag wel telefonisch bereikbaar tot 17:00 uur;
  • Wij adviseren om contante betalingen tot het minimum te beperken.

Mondkapjesplicht: wat betekent dat voor het autobedrijf?

02-12-2020

Vanaf 1 december 2020, geldt een mondkapjesplicht in publieke binnenruimtes. Wat betekent dat voor het autobedrijf? 

Is mijn bedrijf publieke binnenruimte?

Winkels vallen onder de publieke binnenruimtes. Showrooms, shops van een tankstation of verkoopgedeeltes binnen het bedrijf dus ook. Kortom: mondkapjes zijn hier verplicht.

Op kantoor

Als medewerkers een vaste zitplaats hebben is een mondkapje niet verplicht. Kortom: het mondkapje mag af wanneer mensen aan de balie, een bureau of vergadertafel zitten. Bij verplaatsing naar een andere ruimte, of bijvoorbeeld op weg naar het toilet, moet het mondkapje weer op.

In de werkplaats

Als de werkplaats niet toegankelijk is voor klanten geldt deze niet als publieke binnenruimte. De mondkapjesplicht geldt hier dus niet.
Bij bepaalde werkzaamheden is het lastig om voldoende afstand te bewaren. In dat geval kun je bijvoorbeeld folie of schermen plaatsen tussen de bruggen. Moeten medewerkers binnen anderhalve meter van elkaar werken, dan kunnen zij extra persoonlijke beschermende middelen gebruiken zoals mondkapjes en handschoenen.

Niet alles is een mondkapje

De nieuwe, tijdelijke wet stelt ook eisen aan het mondkapje. Dit moet de neus en mond volledig bedekken en het moet ontworpen zijn om de verspreiding van virussen tegen te gaan.
Een spatscherm voor het gezicht bedekt de neus en mond niet volledig, en mag daarom niet worden gebruikt als alternatief voor een mondkapje.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een sjaal of bandana. Mensen die vanwege een beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen of opzetten, worden uitgezonderd van de verplichting.
De politie en boa’s kunnen mensen vragen zelf aannemelijk te maken dat deze uitzondering voor hen geldt. Schriftelijk bewijs is daarvoor niet nodig.

Geldt drie maanden

De Tijdelijke wet maatregelen COVID-19, waar de mondkapjesplicht onder valt, geldt in eerste instantie tot 1 maart maar kan daarna eventueel verlengd worden. De website van de Rijksoverheid biedt hierover meer informatie.

Hulpmiddelen

Brancheorganisatie Bovag heeft, naast bovenstaande inventarisatie, een aantal hulpmiddelen gemaakt, waaronder posters over het dragen van mondkapjes en checklists voor klantenregistratie. Die kun je hier downloaden.

(Bron: AMT)

Bestel uw beschermingsmiddelen door hier te klikken

Dienstverlening ten tijde van het Coronavirus:

27-07-2020

  • Wij zijn voor u geopend en de bezorging vindt plaats via het normale schema.
  • Onze vestigingen zijn tot 18.00 uur geopend, m.u.v. Steenwijk (22:00 uur). Ons Klant Contact Centrum is bereikbaar tot 20.00 uur (ma-vr) zoals u van ons gewend bent.
  • Op zaterdag zijn alle vestigingen tot 13:00 uur geopend. Assen is tot 14:00 uur geopend en Arnhem, Den Ham en Steenwijk zijn tot 17:00 uur geopend. Wij zijn op zaterdag wel telefonisch bereikbaar tot 17:00 uur.
  • Houdt a.u.b. voldoende afstand van onze logistieke medewerkers.
  • Contante betaling worden geaccepteerd, wij vragen u om zo veel mogelijk gepast te betalen.

Turbo Monteren? Kies voor minimale risico's en maximale zekerheid

14-07-2020

Een turbo vervangen is geen dagelijks werk en er kan het nodige mis gaan. In 95% van de gevallen is de defecte turbo niet de oorzaak, maar een gevolgschade van een probleem elders. De turbo vervangen zonder correcte diagnose is vragen om herhaalschade. Wanneer u  zich registreert belt Turbo’s Hoet u binnen 30 minuten met gratis technische ondersteuning om dit te voorkomen. Tevens heeft u dan recht op “Geen Gezeur Garantie”. 
Mocht er onverhoopt wat mis gaan met de door ons geleverde turbo dan ontvangt u de eerste 12 maanden een vervangende turbo (bij registratie vóór de montage). 

Registreer uw Turbo op Turbopartner.com.

Registreer uw turbo snel en eenvoudig op onze website turbopartner.com of via de app en maak aanspraak op deze uitgebreide garanties van Turbo’s Hoet.

> TECHNISCHE ONDERSTEUNING  
BINNEN 30 MINUTEN  
Na registratie van uw turbo bellen wij binnen 30 minuten voor technische ondersteuning 

> 24 MAANDEN GARANTIE 
Profiteer altijd van 24 maanden garantie op onze turbo’s. 

> GEEN GEZEUR GARANTIE 
Mocht er onverhoopt wat mis gaan met de door ons geleverde turbo dan ontvangt u de eerste 12 maanden een vervangende turbo (bij registratie vóór de montage). 
 

Word Turbopartner

Voor TurboPartners gaat Turbo’s Hoet nóg verder. Na het volgen van een gratis training kan een garagist gecertificeerd TurboPartner worden. U sluit dan werkelijk élk risico uit en biedt u uw klanten de beste service. 

DE EXTRA'S VOOR TURBOPARTNER OP EEN RIJ: 
 
> DEKKING ARBEIDSLOON  
De TurboInsurance dekt de extra arbeidsuren die u in de garantie moet steken, zelfs wanneer die extra uren ontstaan zijn door een montagefout. Met de combinatie van GeenGezeurGarantie en TurboInsurance sluit u echt alle technische en financiële risico’s uit. 

> VOERTUIGSPECIFIEKE MONTAGE INSTRUCTIES 
U ontvangt bij iedere turbo een uitgebreide montage instructie, essentieel voor de correcte montage. Indien beschikbaar leveren we zelfs voertuigspecifieke montage instructies van HaynesPro zodat u er zeker van bent dat u de turbo perfect monteert. 
 
> TOEGANG TOT ONZE TURBO-KENNISBANK 
 
Bij praktische vragen kunt u rechtstreeks via video en foto contact opnemen met onze turbospecialisten of via de app onze kennisbank raadplegen. Dat voorkomt onnodige diagnose-uren en zorgt ervoor dat u uw klanten de beste service biedt.  
 

Kostech schakelt op

14-07-2020

Corona zette ook Koskamp aan tot een rigoureuze koerswijziging: per direct geen riskante, tijdrovende workshops op fysieke locaties meer, maar alles digitaal, vanaf huis of werk.

Bij Kostech trainingen van de grossiersgroep was een opkomst tot veertig man heel gebruikelijk. Maar sinds begin april verlopen de sessies (onder de noemer Kostech) uitsluitend via het scherm en op afstand. Dit jaar worden vijf thema’s omgezet naar digitale versies, komend jaar nog eens vijf. Daarmee is het complete cluster radicaal omgegooid.
Kostech bestaat sinds juli 2018. Naast online avonden bestaat het Kostech traject ook uit 4 technische trainingen. Kostech is ontwikkeld als kennis- en garantieconcept, met AutoNiveau als uitvoerend partner. Bij een eventuele claim krijgt de betreffende ondernemer het product, de vloeistoffen en de flat-rate uren vergoed. Daarmee is het concept een soort gratis verzekering. De monteur volgt online een technisch diagnosetraject op product- en montageniveau. Ruimte voor commerciële doelen is er niet. Het lesprogramma omvat tien onderwerpen. Deze trainingen worden online getoetst en dienen succesvol te worden afgerond. Alle elementen zijn digitaal aan te vragen, waardoor de lijnen kort zijn en de afhandeling transparant verloopt.
Op dit moment kent het programma zo’n 450 deelnemers. Een terugkeer naar de ‘goede oude tijd’ van centrale trainingsbijeenkomsten ligt niet voor de hand, zegt Arjan Ekkel, adviseur HR & Opleidingen. “De testreacties op de eerste twee thema’s die we digitaal aanboden waren dermate positief, dat we voortaan uitsluitend op deze manier te werk gaan. Het is efficiënt, voor de cursist en voor ons. Geen reistijd en urenderving meer, alles in eigen tempo. Bovendien kunnen we direct feedback geven op het leerresultaat.” Om feeling te houden met de deelnemers en hen de kans tot sparren te geven, biedt Koskamp een of twee keer per jaar een live bijeenkomst aan. “Uiteraard enkel wanneer de maatregelen dit toelaten.” - 

Bron: Aftersales Magazine