Wilt u onze app downloaden?

Google Play

Koskamp opent trainingscentrum in Arnhem

Woensdag 15 september is de eerste training gehouden in het splinternieuwe derde trainingscentrum van de grossiersgroep Koskamp. De nieuwe locatie in Arnhem is tegelijkertijd ook een voorbeeld van hoe de werkplaats van de nabije toekomst eruitziet.

Het trainingscentrum is in wezen een echte werkplaats waar de cursisten hun praktische trainingen met de modernste werkplaats- en diagnoseapparatuur uitvoeren. Zo is deze werkplaats ingericht met een  geavanceerde uitlijnbrug met ADAS-kalibratie, een APK-teststraat, diagnoseapparatuur inclusief deeltjesteller, een bandenprofielscansysteem en een high-tech koplampafstelapparaat. Ook is er gedacht aan het werken aan hybride en elektrische voertuigen, en is er een hefbrug speciaal geschikt voor het (de)monteren van batterijen van EV’s.

AutoNiveau

De grossiersgroep Koskamp werkt bij haar trainings- en opleidingsprogramma nauw samen met AutoNiveau, onderdeel van Innovam. De eerste training die werd gegeven had als onderwerp veilig werken aan EV-voertuigen. Menno Verhorst, directeur AutoNiveau: “Wij zijn ontzettend blij dat we in de nieuwe Koskamp-trainingslocatie trainingen kunnen bieden aan de studenten. Het is een buitengewoon moderne omgeving, waarin je je oprecht waant in de werkplaats van de toekomst. Dit sluit precies aan op ons altijd vernieuwende trainingsaanbod, dat hier nu meer dan goed tot zijn recht komt. We zijn Koskamp dankbaar dat deze investeringen zijn gedaan en benadrukken onze samenwerking ook bij de totstandkoming van deze trainingslocatie.”

Bedrijfsvoering

Naast technische opleidingen biedt het trainingscentrum tevens de mogelijkheid voor commerciële trainingen en cursussen die de bedrijfsvoering verbeteren. Denk daarbij aan een receptionistentraining. Verder geeft Koskamp – al dan niet in samenwerking met onderdelenfabrikanten – technische workshops en wordt het kennistraject Kostech aangeboden vanuit Arnhem. Directeur Bram Teun Koskamp: “De afgelopen jaren zien we hierin een sterke ontwikkelingen en groeit de vraag vanuit de markt. Bovenal doen we dit om onze relatie met de klant, het autobedrijf, te versterken.”

Bron: Aftersales Magazine