Wilt u onze app downloaden?

Google Play

Kostech schakelt op

Corona zette ook Koskamp aan tot een rigoureuze koerswijziging: per direct geen riskante, tijdrovende workshops op fysieke locaties meer, maar alles digitaal, vanaf huis of werk.

Bij Kostech trainingen van de grossiersgroep was een opkomst tot veertig man heel gebruikelijk. Maar sinds begin april verlopen de sessies (onder de noemer Kostech) uitsluitend via het scherm en op afstand. Dit jaar worden vijf thema’s omgezet naar digitale versies, komend jaar nog eens vijf. Daarmee is het complete cluster radicaal omgegooid.
Kostech bestaat sinds juli 2018. Naast online avonden bestaat het Kostech traject ook uit 4 technische trainingen. Kostech is ontwikkeld als kennis- en garantieconcept, met AutoNiveau als uitvoerend partner. Bij een eventuele claim krijgt de betreffende ondernemer het product, de vloeistoffen en de flat-rate uren vergoed. Daarmee is het concept een soort gratis verzekering. De monteur volgt online een technisch diagnosetraject op product- en montageniveau. Ruimte voor commerciële doelen is er niet. Het lesprogramma omvat tien onderwerpen. Deze trainingen worden online getoetst en dienen succesvol te worden afgerond. Alle elementen zijn digitaal aan te vragen, waardoor de lijnen kort zijn en de afhandeling transparant verloopt.
Op dit moment kent het programma zo’n 450 deelnemers. Een terugkeer naar de ‘goede oude tijd’ van centrale trainingsbijeenkomsten ligt niet voor de hand, zegt Arjan Ekkel, adviseur HR & Opleidingen. “De testreacties op de eerste twee thema’s die we digitaal aanboden waren dermate positief, dat we voortaan uitsluitend op deze manier te werk gaan. Het is efficiënt, voor de cursist en voor ons. Geen reistijd en urenderving meer, alles in eigen tempo. Bovendien kunnen we direct feedback geven op het leerresultaat.” Om feeling te houden met de deelnemers en hen de kans tot sparren te geven, biedt Koskamp een of twee keer per jaar een live bijeenkomst aan. “Uiteraard enkel wanneer de maatregelen dit toelaten.” - 

Bron: Aftersales Magazine