Wilt u onze app downloaden?

Google Play

Bedrijfsvoering opleiding - Jaar 1

Inleiding jaar 1: Bedrijfsanalyse

De jaarcijfers zijn bekend en u ziet dat er nog potentie is om te verbeteren. U kunt zien op welke bedrijfsonderdelen het minder of juist veel beter gaat. Maar sturing krijgen op alle facetten binnen uw bedrijf, dat is nog niet zo gemakkelijk. In deze opleiding gaat u zelf op zoek naar antwoorden en helpen we u bij uw bedrijfsvoering waardoor u elke maand een continue verbetering ziet in de cijfers.


Dag 1: Je bedrijf onder de loep

Deze dag staat in het teken van de aftersales-omzet en de manier waarop deze tot stand komt. We gaan kijken hoe we deze omzet kunnen analyseren. Met behulp van deze analyse kunt u gericht gaan sturen op een beter rendement. Stap voor stap doorloopt u op een logische manier alle facetten die van invloed zijn op uw aftersales cijfers. Hierdoor kan de commercieel aftersales-manager gerichte actie ondernemen om het resultaat van de afdeling te vergroten. De trainer gaat hem/haar daar in deze opleiding bij helpen.

Doelstelling: Na deze training is bent u in staat om met inzicht van de aftersales-cijfers gericht op resultaat te sturen.

Inhoud van de training: 

  • Doelen stellen;
  • Inzicht in cijfers;
  • Kengetallen in de aftersales;
  • Kosten, opbrengsten & verliezen;
  • Werkplaatsuren – onderdelen – services;
  • Deze cijfers omzetten naar praktische acties.

Dag 2: Focus op rendement

Het thema van dag 2 is uw invloed binnen het bedrijf en focus op rendement. Voorafgaand aan de training vult u een persoonlijke profielanalyse (DiSC) in, deze geeft inzicht in uw persoonlijkheid. Deze informatie kunt u gebruiken bij de aansturing van uw organisatie en aanpassingen doorvoeren gericht op rendement.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om persoonlijke inzichten toe te passen bij aansturing van de organisatie om het rendement te verhogen.

Inhoud van de training: 

  • Persoonlijke profielanalyse (DiSC) doen waar we goed in zijn;
  • SWOT-analyse;
  • Welke mogelijkheden liggen er voor uw bedrijf;
  • Klant, markt en bedrijf;
  • Verkopen vanuit klantvoordeel.

Dag 3: Uw commerciële strategie

Dag 3 staat in het teken van het ontwikkelen, uitvoeren, evalueren en bijstellen van strategisch commercieel beleid en dit vertalen naar een werkbaar plan op een A4. Hiermee gaat u praktische doelen stellen en communiceren vanuit uw commerciële strategie. U leert vanuit de visie en strategie van de organisatie te denken en uw klanten op een nieuwe manier in kaart te brengen. De koppeling tussen klant en visie vertaalt u praktisch naar toegevoegde waarde voor uw organisatie.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om de organisatie aan te sturen aan de hand van een strategisch (aanvals)plan.

Inhoud van de training: 

  • Inzicht in sterkten van de organisatie (productenaanbod);
  • Klanten benaderen op kritieke contactmomenten (beurten, acties, winterwissel, storingen, bandenwissel, schade etc.);
  • Klanten actief benaderen;
  • Een commercieel gesprek voeren.

Dag 4: Succesvol leidinggeven

Het thema van dag 4 is leidinggeven. Om medewerkers optimaal te laten functioneren binnen uw bedrijf is succesvol leidinggeven een ‘must’. Hoe creëer u een goed team? En hoe krijgen we medewerkers mee in de veranderingen binnen het bedrijf en welke rol speelt de leidinggevende hierin? Samenwerken is meer dan samen aan het werk zijn. Tijdens de training gaan we actief aan de gang zodat u uw leidinggevende kwaliteiten kan vergroten.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om duidelijke doelen te stellen en medewerkers te motiveren en hun eigen verantwoordelijkheden te laten nemen.

Inhoud van de training: 

  • Werken in een team;
  • Stijlen van leidinggeven;
  • Wijzigingen succesvol doorvoeren;
  • Motiveren en inspireren;
  • Omgaan met weerstand.